بعد از ورزش چی بخوریم؟ قسمت 4

فهرست مطالب

غذا بعد از ورزش : تأمین کننده چربی کدامند؟

حال که متوجه شدیم کدام یک از انواع غذا بعد از ورزش باید در لیست وعده‌های ما قرار بگیرید به تامین کننده‌های چربی اشاره خواهیم کرد.

آواکادو

اواکادو میوه است که کالری بالا دارد. این میوه در کنار کالری، حاوی چربی سالم، فیبر، ویتامین‌های مختلف است. اواکادو در کنار سایر مواد غذایی به کاهش وزن شما کمک می‌کند و چربی لازم برای افزایش مدت زمان هضم را تأمین می‌کند. اواکادو، خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را به شدت کاهش و منجر به داشتن دوران پیری بدون مشکلات رایج نظیر آرتروز شود.

آجیل

آجیل، تقویت کننده قوای بدن و سلامتی است. آجیل‌ها، عواملی است که چربی سالم، پروتئین، فیبر غذایی، ویتامین و مواد معدنی دارد. کافی است پس از ورزش یا کنار غذا، مقداری آجیل به مانند پسته، بادام یا گردو داشته باشید و میل کنید.

سخن پایانی

آب کافی بنوشید. سعی کنید آب را قبل و بعد از ورزش بخورید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌توانید مقداری نمک یا شکر به آن اضافه کنید. مصرف بیش از حد آب نیز موجب بیماری‌های مختلف می‌شود. نبود آب کافی نیز موجب کاهش الکترولیت‌های بدن می‌گردد که در نوع خود گرفتگی عضلات و خستگی مفرط به دنبال دارد. اگر در مورد انواع غذا بعد از ورزش که سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

× .