(غذا)بهترین تایم برای شام خوردن!

فهرست مطالب

زمان مناسب برای خوردن شام چه ساعتی است؟

یک مطالعه کوچک در سال 2016 نشان می دهد که بسیاری از بزرگسالان دارای الگوی غذایی منظمی نیستند.

بیش از نیمی از 156 نفر شرکت کننده در این مطالعه به طور متوسط ​​در یک بازه ی زمانی طولانی 15 ساعته یا بیشتر غذا می خوردند. برخی از افراد ممکن است در ساعت 4 بعد از ظهر شام بخورند در حالی که دیگران ممکن است تا آخر شب به خوردن غذا ادامه دهند.

بنابراین وقتی سوال از بهترین ساعت خوردن شام به میان می آید ممکن است پاسخ به آن به بیماری و هدف شما برای سلامتی بدن بستگی داشته باشد؛

لاغری و کاهش وزن

یکی از رایج ترین رویکردهای کاهش وزن، کاهش میزان کالری های دریافتی بدن است.

برخی مطالعات نشان می دهد که بهتر است آخرین وعده غذایی خود را قبل از اینکه بدن ملاتونین آزاد کرده و شما را برای خواب آماده کند، خورده باشید.

مغز شما با تاریکی شب شروع به ترشح ملاتونین می کند و این ریتم شبانه روزی است که با متابولیسم بدن ارتباط نزدیکی دارد.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن غذا در اواخر شب، هنگامی که مغز شما برای خواب آماده شده است باعث افزایش چربی در بدن می شود و این امر مستقل از عواملی مانند میزان یا نوع غذای خورده شده یا سطح فعالیت می باشد.

مطالعات دیگر هم نشان داده غذا خوردن در اواخر شب ممکن است ریتم شبانه روزی طبیعی بدن شما را مختل کند. این به نوبه خود ممکن است خطر افزایش وزن و مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که غذا خوردن آخر شب باعث افزایش کالری دریافتی می شود.

یک مطالعه در سال 2013 بر روی زنان دارای اضافه وزن و چاقی که به مدت 3 ماه رژیم گرفته بودند، نشان داد که اگر همه افراد به طور کلی کالری دریافتی مشابهی داشته باشند، زنانی که بیشترین کالری را در وعده صبحانه مصرف می کنند 2.5 برابر بیشتر از کسانی که بیشترین کالری را در وعده ی شام دریافت می کنند، دچار کاهش وزن می شوند.

اگر در ساعات بین شام خوردن و زمان خواب گرسنه شوید انتخاب میان وعده های سالم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شما شود.

برای کاهش وزن، خوردن شام قبل از غروب خورشید ممکن است بسیار مفید باشد که ریتم شبانه روزی شما را مختل نمی کند. اما بخاطر داشته باشید که اگر بعدا گرسنه شدید، می توانید میان وعده های سالم را همچنان مصرف کنید.

× .