رفلاکس معده چیست؟

فهرست مطالب

رفلاکس معده

رفلاکس معده (GERD) یک بیماری گوارشی است که در آن اسید معده به سمت مری جریان می یابد و باعث احساس سوزش سر دل می شود.

این مشکل اغلب به دلیل ضعیف شدن اسفنکتر مری در قسمت تحتانی ایجاد می شود و می تواند به دلیل استرس، مصرف برخی غذاها، ترکیب و زمان وعده های غذایی و سایر عوامل رخ دهد.

یک مطالعه قدیمی در سال 2005 نشان داده که افراد مبتلا به رفلاکس معده باید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 3 ساعت قبل از خوابیدن بخورند.

این اجازه می دهد تا بدن شما آخرین وعده غذایی خود را به طور کامل هضم کند و خطر ابتلا به رفلاکس در شب را کاهش می دهد.

به عنوان مثال اگر مبتلا به رفلاکس اسیدی معده هستید و به طور معمول حدود ساعت 10:00 به رختخواب می روید، توصیه می کنیم که شام ​​را تا ساعت 19:00 خورده باشید.

بد نیست در مورد زمان شام خوردن نکاتی را بخاطر بسپارید؛

در پایان روز، مدیریت وزن در درجه اول به میزان کل کالری مصرفی شما بستگی دارد. خوردن کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز شما در نهایت منجر به افزایش وزن ناخواسته خواهد شد.

علاوه بر این، بسیاری از نظرسنجی ها و مطالعات نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب احتمال خوردن غذاهای ناسالم را افزایش می دهد.

بسیاری از وعده های غذایی که برای شام استفاده می شوند حاوی مقادیر زیادی قند یا چربی بوده و این باعث می شود که آنها از نظر کالری و مواد مغذی فقیر باشند.

بیشتر افراد شام را اغلب در جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می خورند و همین باعث عدم تمرکز بر روی غذا خوردن می شود. حواس پرتی در هنگام غذا خوردن باعث افزایش کالری مصرفی افراد می شود.

پرخوری در شب ممکن است منجر به افزایش وزن، اختلال در خواب و سو هاضمه شود. بهتر است عادت کنید که مفصل ترین وعده غذایی خود را قبل از خوابیدن در شب استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید که انتخاب غذاهای مقوی علاوه بر در نظر گرفتن زمان شام، برای سلامتی بسیار مهم هستند.

× .