انواع تخته های موج سواری

فهرست مطالب

موج سواری یک ورزش هیجان انگیز و پرانرژی می‌باشد که به لوازم و تجهیزات متعددی نیاز دارد که می‌بایست بر اساس مهارت خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.در ادامه با انواع تخته موج سواری آشنا میشویم:

 تخته موج سواری:

تخته موج سواری برای موج سواران نقش قالیچه‌ی پرنده را بازی می‌کند. موج سواران تخته موج‌سواری را بر اساس تکنیک و سبک موج سواری خود انتخاب می‌کنند که در ادامه با انواع تخته‌ موج سواری آشنا می‌شویم:

تخته کوتاه (Short-board):

حرفه‌ای‌ها برای موج سواری تخته کوتاه را ترجیح می‌دهند. تخته‌های کوتاه معمولاً افراد برای رقابت‌ها انتخاب می کنند. طول این تخته‌ها بین 170 تا 198 سانتی‌متر می‌باشد. این نوع تنها یکی از انواع تخته موج سواری میباشد.

تخته بلند (‌Long-board):

طول این نوع تخته‌ها بین 243 تا 304 سانتی متر می باشد و به خاطر همین بلندی برای آموزش اولیه انتخاب میشوند چرا که حفظ تعادل آن ها راحت‌تر می باشد.

تخته فوم (‌Foam-board):

تخته‌هایی نرم و سبک که برای شروع انتخاب بهتری میباشند چون همین نرم بودن از آسیب دیدگی‌های احتمالی شما جلوگیری کرده و همچنین حفظ تعادل روی آن‌ها راحت‌تر میباشد.

بادی بورد (Body-board):

یک انتخاب عالی برای شروع است. چون روی آن دراز می‌کشند و به جای دست با کمک فین‌هایی که به پا داشته به سمت موج‌ها حرکت کرده و ضمناً دستگیره‌هایی نیز برای نگه داشتن خود روی تخته دارند.

فان بورد (Fun-board):

اگر شما به موج سواری علاقه‌ دارید اما از موج‌ها می‌ترسید این نوع از تخته‌های موج سواری بهترین گزینه برای شما میباشد. به خاطر شکلی که دارند ما بین تخته‌های ماهی و تخته‌های  بلند هستند. ساختار منحنی‌تری داشته و سرعت کمتری روی آن خواهید داشت و در عین حال کنترل کردن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

مالیبو (Malibu):

انواع تخته موج سواری برای ماهران :

شبیه به تخته بلند میباشد اما 3 عدد فین (باله) کوچک داردگان (Gun): بیشتر موج سواران ماهر از آن استفاده کرده و با این تخته راحت‌تر می‌توانید با دست‌هایتان پارو بزنید و خود را به موج‌های تندتر و بلندتر برسانید.

تخته ماهی (Fish-board):

به خاطر شکل ظاهری قسمت انتهایی آن به دم ماهی، به آن تخته ماهی میگویند. از تخته‌های کوتاه بلندتر میباشد و برای افراد در سطح متوسط که می‌خواهند هیجان موج‌های کوتاه‌تر را با سرعت کنترل شده تجربه کنند مناسب میباشد.

.

× .