بدنسازی یا کراس فیت؟ (3)

فهرست مطالب

کراس‌فیت یا بدنسازی ؟

کراس فیت و بدن‌سازی شباهت‌ها و اشتراکاتی دارند. در مقابل آن، این ورزش‌ها تفاوت هایی نیز با هم دارند .

بالا و پایین آوردن وزنه و تکرار آن و انجام تمرینات به صورت چندین بار در هفته از مواردی است که در هر دو ورزش بدن‌سازی و کراس‌فیت دیده می‌شود .

برای اینکه بدانید کراس فیت یا بدن‌سازی کدام بهتر است باید تفاوت‌ها را بدانید .

کراس‌فیت و بدن‌سازی تفاوت‌های زیادی دارند. این دو ورزش دو رشته مجزا هستند اما می‌توانند با هم مرتبط باشند.

برای مثال اگر شما رشته بدن‌سازی کار می‌کنید می‌توانید برای پیشرفت کردن، کراس‌فیت هم کار کنید. اگر هم به دنبال این هستید که یک رشته ورزشی را از پایه کار کنید می‌توانید کراس فیت را انتخاب کنید. این ورزش پر هیجان به دلیل تمرینات فانکشنال، مزایای بسیاری دارد. کراس فیت یک ورزش مناسب است زیرا نیاز به دارو و مکمل ندارد .

بدن‌سازی به ظاهر و زیبایی بدن اهمیت بسیار زیادی می‌دهد . هدف بدن‌سازها افزایش عضله و زیبا و قوی کردن ظاهر جسم و فیزیک بدن است .

در واقع می‌توان گفت ، می‌خواهند خوش هیکل باشند اما در کراس‌فیت هدف از ورزش ساختن یک بدن و فیزیک زیبا نیست .

هدف از ورزش کراس فیت، افزایش ظرفیت بدن برای قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف است .

کراس فیت را می‌توان تمرین به دست آوردن آمادگی جسمی دانست . در کراس فیت تمام بدن درگیر می‌شود و مجموعه‌ای از حرکات و تمرین‌های استقامتی ، ژیمناستیکی ، هوازی ؛ مقاومتی و تمرین با وزنه را شامل می شود .

در هر تمرین بدن‌سازی، ممکن است یک یا چند عضله درگیر شوند و فشار بر یک عضله وارد شود اما در کراس‌فیت فشار بر تمامی بدن اعمال خواهد شد .

در باشگاه‌های کراس فیت ، دستگاه بدن‌سازی و هوازی وجود ندارد . در کراس فیت ، تجهیزاتی مثل بتل روپ ، کتل بل ، کیسه‌های شن ، توپ آهنی ، جعبه‌های پلایومتریک استفاده می‌شود در حالی که این دستگاه‌ها در باشگاه‌های بدن‌سازی وجود ندارد .

در کل انتخاب کراس فیت یا بدن‌سازی قبل از هر چیزی به اهداف شخصی شما بستگی دارد.

اگر می‌خواهید صرفاً بدنی حجیم و عضلاتی بزرگ داشته باشید بدن‌سازی را انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک ورزش هیجانی هستید کراس فیت برایتان مناسب است.

× .