بدنسازی یا کراس فیت ؟(2)

فهرست مطالب

تاریخچه ی کراس فیت :

کراس فیت یک رشته ورزشی است و تنها 20سال سابقه دارد ؛ این ورزش در سال ۲۰۰۰میلادی تاسیس شد .

افتتاح این ورزش از سالها قبل توسط گلسمن انجام شده بود .

گلسمن یک نوجوان ژیمناستیک کار بود که قصد داشت قوی‌تر باشد . وی از طریق کار با دمبل و وزنه توانسته بود از دیگر ژیمناستیک کارها پیش بیفتد. او به غیر از ژیمناستیک ، دوچرخه سواری هم می‌کرد .

و دوستان او نمی‌توانستند حرکات آکروباتیک را مثل خودش در ژیمناستیک را انجام دهند .

گلسمن در سال ۱۹۹۵ باشگاهی در کالیفرنیا تاسیس کرد و شروع به کار کرد . با تاسیس این باشگاه، ورزش کراس فیت نیز تاسیس شد .

در سال‌های بعد شعبه‌های دیگر این ورزش در جاهای دیگر تاسیس شد. در سال ۲۰۱۲ که تنها ۱۰ سال از سابقه ورزش کراس فیت می‌گذشت در حدود ۳۴۰۰ شعبه از ورزش کراس فیت در سراسر جهان کار می‌کردند .

کراس فیت در مفهوم ایجاد آمادگی جسمانی در همه زمینه‌ها است .

تمرینات کراس فیت به شکل کلی برای ارتقا دادن ۱۰ ویژگی فیزیکی از جمله استقامت قلبی و عروقی ، تنفس ، استقامت ، قدرت ، انعطاف‌پذیر بودن ، تعادل ، چابکی ، تناسب اندام و تمرکز انجام می‌شود .

تحقیقات کراس فیت کارها به این نتیجه رسید که آنها با ترکیب کردن فعالیت‌های ورزشی مانند ژیمناستیک و دیگر ورزش‌ها می‌توانند ۱۰ویژگی مورد نظر را به دست آورند .

در این ورزش، پایین تنه و بالا تنه هر دو درگیر هستند. این ویژگی سبب می‌شود سوخت و ساز بدن افزایش یافته و چربی سوزی فرد بالا برود .

برنامه‌های کراس فیت به طور روزانه در حال تغییر بوده و بدن را به یک نوع تمرین عادت نمی‌دهد .

کراس فیت چه مزایایی دارد ؟

دانستن مزایای کراس‌فیت سبب می‌شود که راحت تر بتوانید کراس فیت یا بدن‌سازی را انتخاب کنید .

کراس‌ فیت را تمام ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند دنبال کنند . افرادی هم که مبتدی هستند و می‌خواهند یکی رشته ورزشی را دنبال کنند می‌توانند کراس فیت را شروع کنند .

اما بدن‌سازی یک رشته‌ای است که اگر به آن علاقه نداشته باشید آن را رها خواهید کرد . بدن‌سازی یک ورزش بی روح و بی هیجان است . تنها افرادی قادرند آن را به طور حرفه‌ای دنبال کنند که واقعا عاشق آن باشند .

کراس‌فیت ورزشی است که با انجام آن ، سرعت، قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت بدن افزایش پیدا می‌کند . کمتر ورزشی می‌تواند تمام این فاکتورها را داشته باشد .

تنوع در ورزش کراس فیت ، زیاد است . تمرینات مختلف در کراس‌فیت سبب می‌شود ورزشکاران این رشته هر روز ، با چالشی جدید رو در رو شوند . تنوع در تمرینات این ورزش ، هیجان آن را بیشتر می کند .

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در ورزش کراس فیت ، مزیت محسوب شود این است که این ورزش نسبت به بدن سازی از احتمال صدمه و آسیب‌دیدگی کمتری برخوردار است .

در ورزش کراس‌فیت، به دلیل وجود تمرینات فانکشنال ، چربی بیشتری سوزانده می‌شود و عضلات در مدت زمان کمتری فرم می‌گیرند .

ندارد ، در حالی که کراس فیت ورزشی گروهی است که بسیار انرژی بخش است .

در حالی که در بدن‌سازی میزان چربی سوزی کمتر است و فرم گرفتن عضلات در بازه زمانی بسیار طولانی شکل می گیرد . کراس‌فیت ورزشی است که در یک بازه زمانی کم می‌تواند بیشترین نتیجه را برای یک ورزشکار این رشته داشته باشد . در بدن‌سازی گرفتن تنها یک نتیجه برای ورزشکار ، زمان خیلی زیادی می‌طلبد .

اگر شک دارید که به سراغ کراس فیت یا بدن‌سازی بروید و نمی‌دانید کدام بهتر است با خواندن این مطلب حتما کراس‌فیت را انتخاب خواهید کرد . اگر از بدن‌سازی خسته شده‌اید و کار با دمبل و دستگاه شما را خسته کرده است می توانید به کراس فیت روی آورده و هیجان را تجربه کنید .

اگر هم بدن‌ساز هستید و به دنبال هیجان هم هستید می‌توانید به تمرینات فانکشنال کراس‌فیت روی آورده و روحیه خود را تقویت کنید . این تمرینات می تواند به پیشرفت شما در بدن‌سازی هم کمک کند .

× .