تاثیر دریا روی مغز

فهرست مطالب

تاثیر دریا روی مغز

از نظر بعضی ها صدای امواج اقیانوس شاید خیلی معمولی باشد ولی شنیدن صدای امواج، بوییدن نمک دریا و شن های ساحل در زیر انگشتان واقعا تاثیرات شگفت انگیزی روی انسان ها می گذارد این ها را نه ما بلکه علم اثبات کرده است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که درکنار دریا به دنیا آمده و زندگی کرده اید شاید خودتان ندانید ولی خیلی خوش شانسید. مطالعات اخیر که روی تعداد زیادی از افرادی که در کنار دریا زندگی می کنند شده است ثابت کرده که تمام محیط های دریایی می توانند از نظر روحی تاثیر خیلی حیرت آوری روی سلامت ذهن بگذارند. با داوین ادونچر همراه شوید تا ببینیم تاثیر دریا روی مغز چیست:

تاثیر دریا روی مغز

این یک واقعیت درباره ی همه ی ما است که ما آنچنان که به سلامت جسم اهمیت می دهیم به سلامت روحمان اهمیت نمی دهیم و حتی افرادی هم پیدا می شوند که اهمیت سلامت مغز را انکار می کنند و حتی بیشتر ما به خودمان زحمت نمی دهیم که همان اندازه که مراقب سلامت جسمانی مان هستیم مراقب سلامت روحمان هم باشیم. در دنیا فعالیت هایی وجود دارند که همزمان تاثیر مثبت روی جسم و ذهن می گذارند مثل ورزش کردن، که بارزترین اثر آن روی جسم است و همیشه این را شنیده ایم که عقل سالم در بدن سالم است.

واقعیت این است که ما باید بتوانیم بین ذهن و جسم مان تعادل برقرار کنیم. تا حالا مطالعات زیادی در خصوص تاثیر دریا روی مغز شده است که همه نشان دهنده ی این است که باید یکی از مقاصد سفر ما مقاصد ساحلی باشد، چرا؟ چون این مقاصد به ما کمک می کنند تا بتوانیم خودمان و در واقع ذهنمان را شارژ کنیم.

گوش دادن به امواج خروشان

به یکی از تجربه های افراد در این مورد گوش می دهیم: چندین ماه پیش من دچار افسردگی شدیدی شدم و تصیم گرفتم تا به توصیه ی دانشمندان عمل کنم و به یکی از مناطق دریایی و ساحلی مدتی را سفر کنم. به جرات می گویم که بیشتر از چند روزی نگذشته بود که ذهنم به سطح عجیبی از آرامش رسید و من هم سعی کردم تا بدون این که کار خاصی کنم فقط به این امواج گوش کنم. هر روز را در کنار ساحل می گذراندم و گوشم را به صدای این امواج می سپردم این صداها مدام در ذهن من تکرار و تکرار می شد و با هر تکرار من به آرامش عمیق تری فرو می رفتم.

تاثیر ات دریا روی مغز

این صداهای آرام و دلنشین که در آن ها خبری از صداهای آزار دهنده و تهدید کننده نبود باعث آرامش می شد و به همین دلیل است که می گویند تاثیر دریا روی مغز تاثیری غیر قابل انکار است. این صداها دقیقا برای من تداعی کننده ی این جمله بود: نگران نباشید، نگران نباشد، نگران نباشید. صدای امواج در واقع می تواند به شما کمک کند تا به سطح خوبی از آرامش برسید و از این طریق ذهنتان را قوی تر و قوی تر کنید. این یک تمرین اثبات شده است.

غم ها زدوده می شوند

مطالعات نشان داده است که رنگ های مختلف باعث ایجاد تاثیرات روحی و حتی تاثیرات جسمی می شوند. برای مثل رنگ آبی معمولا در محیط های تجاری استفاده می شود تا حس آرامش را القا کند و هچنین باعث کم شدن استرس می شود.

 استشمام بوی اقیانوس

وقتی که اولین بار پایتان را روی شن های ساحل می گذارید و اجازه می دهید تا شش هایتان پر از بوی هوای نمکی دریا شود مغز شما فورا واکنش نشان می دهد و از فواید آن بهره می برد. در واقع یون های منفی که همان یون های اکسیژن با الکترون های همراه هستند و در هوای اقیانوسی وجود دارند به ذهنتان کمک می کند که کاملا آرام شود.

گفته می شود که یون های منفی قابلیت ضد افسردگی دارند که این مورد را یکی از دانشمندان به نام دکتر کلارنس در سال ۱۹۳۲ انجام داده بوده است او در واقع روی یکی از همکارانش تحقیقاتی انجام داد و متوجه شد که خلق و خوی همکارش با توجه به نوع یون تغییر می کند.

تاثیر دریا

حس خوب شن در زیر پا

وقتی صحبت از شن های ساحل در زیر پا می شود منظور ما راه رفتن روی شن های ساحل با پای برهنه است که نشان داده شده است می تواند تاثیر شگرفی روی بدن و هم ذهن داشته باشد که دیگر تاثیر دریا روی مغز است.

به نظر شما راه رفتن با پای برهنه روی شن ساحل چطور می تواند روی مغز ما تاثیر بگذارد؟ در واقع پای ما شبکه ای از اعصاب و نقاط حساس را در خود دارد و پای انسان ها این قابلیت را دارد که یون های آزاد را که روی زمین هستند جذب کند درست مثل شش های انسان که می تواند یون های آزاد در هوا را جذب کند.

گزارشی که در یکی از ژورنال های پزشکی منتشر شد ابعاد این قضیه را روشن تر کرد و در نتیجه به درک بهتر این موضوع کمک زیادی کرد. واقعیت این است که زمین بار منفی دارد و زمانی که شما با پای برهنه روی شن های ساحل راه می روید دارید بدنتان را با یک منبع انرژی در تماس قرار می دهید.

به همین دلیل است که خیلی زود خیلی از ما فورا کفش هایمان را می پوشیم چون نمی توانیم این انرژی را تحمل کنیم. یکی از بیولوژیست هایی که در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده است به نتایج جالبی رسیده است او می گوید همین که پایتان روی زمین قرار می گیرد می توانید آن را احساس کنید، البته بعضی از افراد می گویند نتوانسته اند چیزی حس کنند و احساس خاصی در آن ها ایجاد نشده است بنابراین می توان نتیجه گرفت که تا حد زیادی شخصی است اما این علم محض است.

شن های ساحلی

در تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۱۲ انجام شد مشخص شد تاثیر دریا روی مغز تاثیری بی نهایت مثبت است و رابطه ی مستقیم با بالا بردن سلامتی جسم و روح دارد. بودن در کنار دریا، شیدن صدای امواج و حتی بوییدن نمک آن کمک می کند تا مغز همه ی حس های خوبش به کار بیفتد.

منبع: inc.com

× .