موج سواری

موج سواری

فهرست مطالب

موج سواری

موج سواری یک ورزش هیجان انگیز و پرانرژی است که برای انجام دادن این ورزش به لوازم و تجهیزات متعددی نیاز دارید که می‌بایست بر اساس مهارت خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.

موج سواری
موج سواری

آموزش موج سواری

موج سوار در ابتدا باید آشنا به انواع مختلف تخته ی موج سواری باشد بدین دلیل که کاربردهای هر کدام از آن ها متنوع بوده و هر دریا ویژگی خاص خود را می طلبد.

نوآموز برای این که با محیط موج سواری اشنا شود باید توانایی تشخیص ساحل و دریای محل موج سواری را بخوبی داشته باشد تا نسبت به ایمنی ساحل، اطمینان پیدا کند و بداند که صخره های خطرناک در کدام نقطه از ساحل وجود دارد و یا در جاهای مختلف، عمق دریا چقدر است.

نخستین چیزی که ورزشکار باید در تمریناتش در نظر بگیرد آشنایی با ساحل و دریا است، بنابراین وی نباید خودش را خسته کند و به اصطلاح در موج ها، انرژی زیادی را از دست بدهد، او باید به دریا نگاه کند و تمرکز خود را روی طرز شکسته شدن موج ها بگذارد که موج ها از سمت چپ به راست و یا از راست به چپ می شکند. برای انجام این کار باید یک تخته را بطور عمودی در شن ساحل قرار داد.

از امکانات اولیه یک ورزشکار می توان به نرمش و نرم کردن بدن و انجام حرکات کششی بهمراه لباس ورزش های آبی اشاره کرد تا بدن او در مقابل ضربات موج ها در امان بماند.

او در ابتدا باید دست هایش را کشیده و بعد از آن، پاهایش را نرم کند. در یک ساحل میتوان تمامی تمرین های کششی را انجام داد و بعد در آب رفت. یکی از تمرین های اولیه ورزشکار، پدال زدن است.

البته باید بر روی تخته  در ساحل و پیش از ورود به آب، پدال بزند تا بتواند بر روی تخته در زمان ورود به آب، تعادلش را حفظ کند.

موج سوار، هنگام بلند شدن از روی تخته ی موج سواری باید این توانایی را داشته باشد که با استفاده از دستهایش بر روی تخته ی موج سواری فشار وارد کند و به یک لحظه از روی آن بلند شود و به این نکته توجه کند که نباید به صورت آهسته و برعکس، این کار را انجام دهد چون دیگر برای این که تعادل خود را حفظ کند، فرصتی نخواهد داشت.

موج سواری
موج ساری

محدودیت های موج سواری

در بعضی از مناطق، موج سواری با کایت محدود یا ممنوع شده است. این محدودیتها معمولاً به منظور جلوگیری از ترافیک در سواحل، امنیت و همچنین ضعف در آموزش  می باشد.

بعد از سازماندهی ورزشکاران این رشته، این محدودیتها هم برداشته می شوند. یکی از علل نگرانی ورزشکاران حرفه ای در مورد ایمنی و کیفیت بالای تجهیزاتشان اینست که در ورزش مورد علاقه ی خود، دچار ممنوعیت و محدودیت نشوند.

معمولاً تمامی مناطق برای ممنوعیت این ورزش، علامت خاصی ندارند. فقط شما با شنیدن غریق نجات یا صدای نگهبان پارک و یا دیگر مقامات مسئول میتوانید از محدودیت و ممنوعیت انجام موج سواری در آن منطقه مطلع شوید.

به این ترتیب اگر در یک منطقه موج سوارانی را دیدید، احتمالاً ممنوعیتی برای این ورزش در آن محدوده وجود ندارد. بعد از ورود به یک منطقه جدید، حتماً نسبت به محدودیتهای آن منطقه پیش از انجام هرگونه ورزشی سؤال کنید.

درواقع شما با یافتن پاسخ این سوال می توانید با استرس کمتری، این ورزش را را انجام دهید و به این ترتیب با مقامات و مسئولان آن منطقه برخوردهای کمتری خواهید داشت.

موج سواری
موج سواری

گروه ماجراجویی داوین

× .