چرا باید شیر بخوریم

فهرست مطالب

هفت خاصیت شیر برای سلامتی

شیر بخش مهمی از رژیم غذایی ما است. ما از لحظه تولد شروع به نوشییدن شیر می کنیم. اما به تدریج و با افزایش سن نقش این ماده غذایی در سبد تغذیه افراد کاهش پیدا می‌کند.

بعضی از افراد محتاط مصرف شیر را به این دلیل ترک می کنند که می ترسند شیر عاملی برای ورود مقدار زیادی چربی به بدنشان باشد. بعضی دیگر از افراد هم فکر می کنند که با افزایش سن و رشد استخوان‌ها دیگر نیازی به مصرف شیر ندارند.
با این حال باید بدانید که شیر منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. شما هیچ‌وقت آن‌قدر پیر نیستید که دیگر احتیاجی به شیر و فواید بی‌نظیرش نداشته باشید!
خواص شیر
در این نوشته دارچین، با فواید شیر برای زیبایی پوست، سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها،سلامت ماهیچه‌ها، کاهش استرس،کاهش وزن، کاهش فشارخون و داشتن یک بدن سالم آشنا شوید.
 
پوست درخشان و لطیف
کلئوپاترا برای اینکه همیشه پوستی درخشان، لطیف و انعطاف‌پذیر داشته باشد، در شیر حمام می‌کرد. شما هم می‌توانید همین کار را بکنید! یا اینکه به جای این کار برای بهره بردن از تمام منافع بی‌شمار شیر روزی چند لیوان شیر را بنوشید!
شیر دارای مواد مغذی فراوانی است که کمک می‌کند پوست در بهترین حالت خود باقی بماند. اسید لاکتیک موجود در شیر عاملی برای داشتن پوست صاف و اسید آمینه‌های آن دلیلی برای مرطوب نگه داشتن پوست بدن است. هم‌چنین شیر به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان می‌تواند از شما در برابر زیان‌های وارده از سموم محیطی محافظت کند.
اما مراقب باشید، در صورتی که به شیر یا محصولات لبنی حساسیت دارید، از نوشیدن آن اجتناب کنید تا شیر عاملی برای تشدید حساسیت‌تان نشود!
 
سلامت استخوان‌ها و دندان
شیر منبع بسیار خوبی از کلسیم است. نه تنها کودکان خردسال برای رشد استخوان‌هایشان به آن نیاز دارند بلکه بزرگسالان هم برای قوی و سالم نگه داشتن استخوان‌هایشان و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان به آن نیازمندند.
شیر همچنین خواص بسیار زیادی برای دندان دارد و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.
برای اینکه کلسیم جذب بدن شود، وجود ویتامین D در بدن الزامی است. اگر شما کمبود ویتامین D دارید، شیری را خریداری کنید که با ویتامین D غنی‌سازی شده باشد، تا مطمین باشید که کلسیم شیر جذب بدنتان خواهد شد.
 
سلامت ماهیچه‌ها
شیر حاوی پروتئین است که به بازسازی ماهیچه‌ها کمک چشم‌گیری می‌کند. بعد از ورزش یک لیوان شیر بنوشید تا تمام چیزی را که لازم است، به بدنتان برسانید.
 

 کاهش وزن

مطالعات نشام می‌دهد زنانی که در رژیم‌شان از شیر کم‌چرب استفاده می‌کنند، بیشتر از کسانی که شیر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، وزن کم کرده‌اند.

شیر به همراه یک تکه میوه، یک میان وعده سالم و سبک است، از آن لذت ببرید.
 
کاهش استرس
نوشیدن شیر یک روش عالی برای کاهش استرس روزانه است. یک لیوان شیر گرم به شل شدن عضلات متشنج و تسکین اعصاب کمک بزرگی می‌کند.
همچنین ثابت شده که نوشیدن شیر راه مناسبی برای کاهش علایم سندروم پیش از قاعدگی و افزایش انرژی بدن است.
دفعه بعدی که احساس خستگی و فرسودگی کردید، یک لیوان شیر بنوشید و معجزه شیر را درک کنید.
 
کاهش فشار خون
بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سه وعده لبنیات در هر روز به همراه پنج وعده میوه و سبزیجات تازه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم نمک سبب کاهش فشار خون در کودکان و بزرگسالان می‌شود.
دوری از بیماری‌ها
علاوه بر همه خواصی که گفتیم، بد نیست بدانید که:شیر دارای خواصی است که سبب کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بسیاری از سرطان‌ها می‌شود. ویتامین‌های A و B در شیر بینایی شما را تقویت می‌کنند.
× .